Javna agencija Republike Slovenije za varnost prometa je v sodelovanju z Društvom upokojencev Pivka konec februarja priredila preventivni dogodek za seniorje in upokojence.
Program Sožitje – za večjo varnost v cestnem prometu je namenjen starejšim voznikom, ki bi radi ostali mobilni in varni v cestnem prometu.
Sneg, burja in zameti so bili glavni krivci za skromno udeležbo, saj je nekaj vasi še vedno imelo težave s prevoznostjo cest. Predavatelji g. Sebastjan Turk iz Agencije za varnost prometa, pomočnik komandirja policije g. Boštjan Žnidaršič in predstavnica DARS-a so zaradi tega predavanje zastavili drugače. Bolj so so lahko posvetili posameznim, konkretnim primerom, ki jih imamo v domačem okolju.
Z leti nam pešajo sposobnosti na vseh ravneh, tudi pri vožnji osebnega vozila se pri marsikaterem starejšem pričnejo pojavljati težave. Vsi imamo vozniško dovoljenje že dolgo vrsto let, zato je bila zanimiva osvežitev znanj iz CPP, ki nam jo je predstavil g. Sebastjan Turk. Razložil nam je pravilo srečanja (ko smo mi opravljali vozniški izpit, tega izraza še ni bilo), poseben poudarek je namenil vožnji v krožiščih. Posebno previdni moramo biti, ko smo v vlogi pešcev. Zaradi slabšega sluha, vida in morebitnih težav pri hoji moramo paziti pri prečkanju ceste, poskrbeti moramo da smo dobro vidni . Potrebno je nositi svetlejša oblačila, opremljeni moramo biti z odbojnimi telesi- kresničkami ali trakovi. Imeli smo veliko vprašanj, situacije iz teorije smo prenašali v domače okolje in z bogatimi praktičnimi izkušnjami predavatelja iskali optimalne rešitve.
Predstavnik policije g. Boštjan Žnidaršič je najprej nanizal nekaj statističnih podatkov o prometni varnosti na našem koncu. Poudaril je, da se policisti pri srečanju s starejšimi vozniki trudijo delovati predvsem svetovalno. Nekateri starejši imajo zaradi kroničnih bolezni in zdravil težave pri vožnji osebnega vozila, s tem ogrožajo sebe in druge udeležence v prometu. V takšnem primeru policist napoti voznika za zdravniški pregled, kjer ocenijo voznikovo stanje in sposobnosti za vožnjo. Izguba vozniškega dovoljenja za starostnika pomeni, da ga zelo verjetno ne bo nikoli več dobil, zato je to zanj hud pretres. V tem procesu bi morali vedno sodelovati starostnikovi najbližji in osebni zdravnik , saj ga oni najbolj poznajo in mu lahko olajšajo prehod v pasivno obdobje.
Veliko starejših voznikov ima težave pri vožnji po hitri cesti in avtocesti. Zaradi večjih hitrosti vožnje je potrebno hitro ocenjevati razne situacije in pravilno reagirati. Gospa Mojca Heco iz DARS-a nam je pokazala glavne značilnosti vožnje po avtocesti, razvrščanje po pasovih in vožnjo skozi tunele. Posebej dobrodošlo je bilo opozorilo, kako naj se ravnamo v primeru okvare vozila ali prometne nesreče, pa tudi kaj naj storimo, če zapeljemo na avtocesti v nasprotno smer.
Zaradi slabega vremena je odpadla svetovalna vožnja z ocenjevalcem na vozniškem izpitu. Predvideni čas smo vseeno dobro izkoristili, na koncu pa smo ugotovili, da bi kljub dolgoletnim vozniškim izkušnjam imeli kar nekaj težav, če bi vozniški izpit opravljali znova.